پارتیشن قرمز
1395-02-09
پارتیشن دیوار قابل حمل
1395-02-09
نمایش همه

پارتیشن و جلا

می خواهیم پارتیشن و رنگها را به آشپزخانه ببریم، تصمیم داریم بخشی از آشپزخانه را مجزاسازی کنیم و طرح و رنگی زیبا به آن بخشیم. استفاده از پارتیشن و رنگ های آسمانی، دریایی، ییلاقی، ساحلی و رنگ های اشک و باران، همه زیبا و جالب خواهند بود. نقاشی برای دکوراسیون آشپزخانه مثل مواد تازه برای آشپزی است، ضروری، دگرگون شده و رضایت بخش است. پارتیشن و گستره وسیعی از رنگ ها، جلا و بافت در اختیار شماست. پس انواع مختلف نقاشی و رنگ را هنگام طرح ریزی رنگ های جدید تجربه کنید. نقاشی براق یا روغنی در نواحی کوچک می تواند مشخصه های معماری را تقویت کند و آنها را چون نقش برجسته جلوه دهد؛ در حالی که نقاشی مات، گچی یا پلاستیکی می تواند حالت جذابی به بافت اثاثیه و درها بدهد. در طرح های ساده و تک رنگ، یک نوع نقاشی متفوت جلوه شیکی به کار می دهد. تکنولوژی پیوسته شکل های جدیدی از نقاشی و رنگ آمیزی با ویژگی های گوناگون ارائه می دهد، هر جعبه کهنه ای در اتاق می تواند با رنگ مناسب روی پارتیشن و دیوارها و سطوح بزرگ دیگر زنده شود. تنوع رنگ آمیزی های عرضه شده شاید گیج کننده باشد اما به یاد داشته باشید که بعضی از این ها پلاستیکی هستند و بعشی دیگر روغنی، یعنی برای استفاده در سطوح متفاوت مناسبند. انواع اصلی رنگ آمیزی که در دکوراسیون برای پارتیشن به کار می روند در ادامه خواهید دید که قابل بحث و توضیح است.

استفاده از رنگهای پلاستیک راحت است. روی سطح پارتیشن و دیوارها یا سطوح دیگر سریع خشک می شوند و به طبیعت نیز آسیبی وارد نمی کنند. سطح رنگ شده با رنگ پلاستیک با برس تمیز می شود اما برخلاف بعضی رنگ های روغنی معمولاً قابل شست و شو  نیست. رنگ پلاستیکی مات است و جلای یک دستی دارد. گران نیست و کاربری و تجدید آن سریع انجام می شود؛ بنابراین به راحتی اگر نیاز باشد تا پارتیشن را رنگ آمیزی کنید می توانید، کار را شروع کنید. برای همین شاید درست ترین انتخاب برای پارتیشن و دیوارها انتخاب رنگ پلاستیکی باشد. رنگ پلاستیکی همچنین می تواند با آب رقیق شود و رنگ لعابی بسازد و هم به عنوان زیر سازی برای سایر جلاهای نقاشی تزئینی به کار رود. برای یک جلای نسبتاً براق می توان روی پارتیشن و دیوارها ابریشم وینیل یا امولسیون های ساتن به کار برد. این نقاشی، به راحتی رنگ پلاستیک مات نیستاما مقاوم تر است و راحت تر شسته می شود.

پارتیشن

نقاشی روغنی مقوم، پایدار و درخشان است و معمولاً در واسیل اثاث و کف بیشتر به کار می رود و روی پارتیشن و دیوارها کمتر مورد استفاده است. همچنین می توان آن را روی فلز نیز به کار برد. نقاشی خیلی براق دیر خشک می شود و از طرفی سریع هم خراشیده می شود. بنابراین جلای مناسبی برای وسایل چوبی نیست و خرابی ها را نمایان می کند. به همین دلیل بایستی تنها روی سطوح نرم تمیزی به کار روی که آنچه دارند یک جلای درخشان است و بس.

پوسته تخم مرغ، معدل روغنی ساتن وینیل است و درخشندگی لازم را به وسایل چوبی می دهد. زمانی این ترفند تنها توسط دکوراتیوهای حرفه ای به کار می رفت اما اکنون به نام شیشه جلا عرضه می شود و مورد استفاده هم قرار گرفته است. تهیه آن آسان است، قابل شست و شو می باشد و می تواند راحت تر از جلای روی پارتیشن و دیوار بنشیند.

جلا

یک لایه جلا برای محافظت از پولیش های نقاشی پلاستیکی ایده آل است. برای تهیه جلای مات یا جلای درخشان باید ببینید که آیا از روغن جلای مات یک دست استفاده می کنید یا خیر. جلاهای پلاستیک ضرر و زیان کمتری دارند تا جلاهای روغنی مضر که بسیار آلوده کننده اند. جلاهای روغنی بسیار با وام هستند اما یک مایه زرد قهوه ای مشخص دارند که ممکن است بر رنگ نقاشی تاثیر بگذارد و رنگی مثل آبی کم رنگ را به سبز کم رنگ تغییر دهد، همیشه ترکیب رنگ نقاشی و روغن جلاهای مختلف را پیش از آغاز نقاشی و رنگ آمیزی پارتیشن و دیوارها روی تکه ای مقوا امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید