پارتیشن و جلا
1395-02-09
خرید انواع میز ناهار خوری آشپزخانه
1395-02-09
نمایش همه

پارتیشن دیوار قابل حمل

پارتیشن نوعی دیوار قابل حمل و بدون نیاز به بنایی می باشد که امروزه از سمت مدیران موفق بسیار مورد توجه و علاقه می باشد. از پارتیشن های اداری به منظور جدا سازی و تقسیم فضای بزرگ کاری، به فضا های کوچکتر برای اسکان کارمندان مورد استفاده قرار می گیرد بطوریکه بتوان بعدا بدون آسیب رساندن و خراب کردن سازه اصلی پارتیشن را برداشته و فضا را به حالت اول برگردانیم، همچنین برای پوشاندن قسمتی از ساختمان که قناصی داشته باشد، و یا برای جداسازی ورودی ساختمان از سایر بخش های آن قسمت نیز از پارتیشن استفاده می شود. امروزه معماران و سازندگان نوین ساختمان های اداری، فضای داخلی ساختمان های اداری را حتی المقدور بدون دیوار های اصلی می سازند تا مدیران بتوانند بر حسب نوع نیاز خود آن را تقسیم بندی نمایند.

یکی از دغدغه هایی که مدیران در انتخاب پارتیشن با آن مواجه هستند، سر و صدا هایی است که از این پارتیشن ها به درون اتاق منتقل می شود، این نگرانی در مورد پارتیشن های دو جداره و یا پارتیشن هایی که عایق صوت نیستند، کاملا بجا و مناسب است؛ اما به راحتی می توان با استفاده از پارتیشن های دو جداره که از شیشه های چهار جداره و پانل های سایلنت که عایق صوت نیز هستند و مانند سایر پارتیشن های دو جداره از ترکیب شیشه و ام دی اف ساخته شده اند، این مشکل را رفع نمود. در این پارتیشن ها از شیشه های چهار جداره پر شده با گاز میانی سایلنت استفاده شده، همچنین در قسمت پانل های دو جداره نیز از پانل سایلنت شده که فوم میانی آن کاملا آن را سالنت می کند، استفاده شده است.

دقت داشته باشید که تنها به این دلیل نمی توان از سایر مزیت های پارتیشن گذشت، سرعت نصب بالای آن، مقرون به صرفه بودن، زیبایی، قابلیت جا به جایی و تغییر دکوراسیون در زمان دلخواه شما ( هر زمان که خواستید و مورد نیاز شما بود می توانید سالن خود را به بخش ها و اتاق هایی تقسیم بندی کنید، و زمانی که همایش یا کنفرانسی در پیش رو داشتید، با انتقال پارتیشن ها به انبار خود می توانید دوباره از فضای اصلی سالن خود استفاده کنید) از جمله معدود مزیت های پارتیشن می باشد.

امروزه چون استفاده از کامپیوتر، اینترنت و تلفن نسبت به قبل افزایش یافته است، باید دقت داشته باشید که پارتیشن های نصبی شما باید شامل فضایی مجزا برای عبور سیم های برق، شبکه و تلفن داشته باشند، و همچنین به کارمندان و کاربران امکان دسترسی سهل و آسان به کابل ها و کانال های فوق را بدهد؛ همچنین در طراحی و اجرای پارتیشن های اداری، این نکته نیز اهمیت ویژه ای دارد که به راحتی بتوان میز و مبلمان اداری را به بدنه پارتیشن متصل نمود.

پارتیشن ها در جنس های مختلف وجود دارد، ولی جنسی که از دیرباز تا کنون در ساخت پارتیشن های اداری استفاده شده است، آلومینیوم می باشد که از جمله دلایل محبوبیت آن می توان به مقاومت بالای آلومینیوم، وزن سبک آن و دوام بالای آلومینیوم اشاره کرد. هر چند منکر این قضیه نمی شویم که پارتیشن هایی نیز وجود دارند که در ساخت آنها از چوب، ام دی اف و یا پروفیل گالوانیزه استفاده شده است.

در ابتدای مقاله عنوان کردیم که می توان برای پر کردن پارتیشن های دو جداره از پانل های سایلنت استفاده کرد، ولی می توان از شیشه، چوب و حتی پارچه برای این مورد استفاده کرد، که تمامی این موارد بسته به انتخاب کارفرما و طراح پارتیشن دارد.

یکی دیگر از مزیت های پارتیشن های دو جداره علاوه بر عایق صوت بودن آن، این می باشد که می توان در داخل جداره های آن از پرده های کرکره ای نصب کرد، که این مورد نیز برای حفظ حریم شخصی، اهمیت فوق العاده ای دارد.

اگر جزء کارفرما هایی هستید که محیط کار شما نیاز دارد که مدام دکوراسیون آن تغییر کند ( این موارد بیشتر در سالن های چند منظوره اتفاق می افتد، که از یک سالن با اهداف خاص استفاده می شود، مانند سالن هایی که هر ساله محل دائمی نمایشگاه های مختلف می باشد ) بهتر است از پارتیشن هایی استفاده کنید که در آنها از پیچ و اتصالات قفلی استفاده نشده است، زیرا این ویژگی باعث می گردد که هر شخصی بتواند به راحتی دکوراسیون فضای خود را تغییر داده و پارتیشن ها را جابجا نماید.

شیشه هایی که در پارتیشن ها مورد استفاده می گردند از نوع شیشه های ساده، شیشه های تمام سند بلاست و شیشه های آرم دار هستند.

پارتیشن ها چون از جنس های آلومینیوم، چوب و شیشه ساخته می شوند امکان چرخش آنها در زاویه های ۹۰ تا ۱۸۰ درجه وجود دارد. اگر میزان چرخشی بیشتر و یا کمتر از این مقدار مد نظر شماست باید از پارتیشن های پلاستیکی استفاده کنید که خوب نتیجتا عایق صوت نخواهند بود و معمولا بیشتر جنبه دکوراتیو خواهند داشت.

دیدگاهتان را بنویسید