رنگ سفید در دکوراسیون اشپزخانه
1399-11-28
دکوراتیو فلزی در دکوراسیون
1399-11-28
نمایش همه

آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه های مدرن

آشپزخانه های مدرن

 

بعد از گذشت یک دهه از خطوط و فرم های راست و مستقیم و منطقی، هم اینک در دنیای مدرن شاهد بازگشت خطوط ساده و فرم های نرم و منحنی وار به آشپزخانه می باشیم. در تصویر فوق لازم به ذکر است که این منحنی ها، منحنی هنری و شکل انتزاعی نمی باشند، بلکه بیشتر شبیه به حجم هندسی واضح و دقیق می باشد.

مثال عالی این سبک را می توان در تصویر زیر مشاهده کرد. گرچه در اینجا حضور منحنی ها و قوس های متعدد، فریبنده است، ولی هنوز هم خطوط مستقیم بر کار تسلط دارند و این به معنی این است که کل ترکیب با یکدیگر تعریف می شوند. و این همکاری زیبایی بین خطوط و فرم ها در دکوراسیون فضا می باشد.

در فضای خانه های مدرن، آشپزخانه های اپن تقریبا در اکثر خانه ها به صورت امری طبیعی و عادی شده است. این روش از سازماندهی فضایی (علی رغم مزایای دیگر آن) همکاری اجتماعی مناسبی را حتی در فرایند آماده سازی غذا برای کاربران این فضاها به دست می آورد. اغلب این تحرک و تعامل از طریق یک راه حل مدرن به نام آشپزخانه جزیره ای به دست می آید – کاربردی و قابل دسترس از هر طرف.

بخش های مختلف کابینت اغلب به عنوان یک گروه بصری ناپیوسته شباهت به یک کمد آشپزخانه دارد و درست در مرکز آن اجاق قرار گرفته است. راه حل هوشمندانه این است که این کابینت ها را در یک طاقچه ویژه از آشپزخانه قرار دهیم تا همه چیز خوب و منظم باشد. مزایای چنین تنظیماتی می تواند  برای صرفه جویی در فضا و آزادی در جابه جایی و حرکت، ظاهری زیبا و قابلیت وعملکرد آن باشد؛ از سوی دیگر، چنین طاقچه هایی باید در مراحل اولیه ساخت و ساز و یا نوسازی خانه طراحی شوند.

قسمت های روبروی کابینت های آشپزخانه جزیره ای معمولا رو به سمت نشیمن خانه می باشد که اغلب به صورت قفسه های باز طراحی می شوند. که جایگاه مناسبی برای وسایل زینتی و یا کتاب و… می باشد.در این میان میتوان ارتباط موثری از همین طریق بین فضاهای مختلف ایجاد کرد و حس تعلق فضا را بیش از پیش گستراند.

منبع : ویکی‌پدیا

دیدگاهتان را بنویسید