انواع نظم دهنده آشپزخانه
1399-12-04
نمایش همه

طراحی داخلی با رنگ تیره

طراحی داخلی با رنگ تیره

طراحی داخلی با رنگ تیره

 

به طور کلی رنگ تیره در فضای داخلی همچون رنگ های خنثی در طراحی داخلی سیاه، خاکستری سیر، طوسی و غیره؛ حسی رازآلود و مرموز، توامان با وقار و قدرت را با خود به همراه می آورند. به همین خاطر در فضاهایی که با رنگ های تیره طراحی می شوند، ناخودآگاه اثری خاص، ویژه و متفاوت را در ذهن مخاطب القا می نمایند.

از مزایای مهم رنگ تیره در فضای داخلی این است که براحتی می توان آن را با رنگ های دیگر در فضای داخلی هماهنگ کرد. بدین صورت با ایجاد کانتراست بین رنگ تیره و روشن و یا نیمه روشن، فضایی زیبا خلق می نماییم تا از اثر یکنواختی حاصل از تشابه رنگ ها که به طور معمول در اکثر فضاهای داخلی تکرار می شود را بکاهد.

از رنگ تیره در فضای داخلی می توان در المان های مختلف فضا همچون سقف، کف و دیوارها و نیز بر روی مبلمان و اکسسوری های مختلف فضا استفاده کرد. اما باید در هنگام استفاده از هر رنگی، این نکته را به یاد داشته باشیم که هر یک از رنگ ها اثری متفاوت را در فضا ایجاد می نمایند.

و باید بدانیم که از چه رنگی برای چه بخش و چه جایی استفاده می کنیم؟ آیا رنگ منتخب، برای فضای داخلی ما مناسب است؟ آیا اصول طراحی داخلی در آن رعایت می شود؟ آیا به بزرگ کردن فضا کمک می کند یا به کوچکتر کردن آن؟

برای نمونه با استفاده از یک رنگ تیره در دکوراسیون داخلی بر روی دیوار، فضا جمع تر و بسته تر القا می نماید تا یک دیوار با رنگ روشن. زیرا اصولا رنگ های تیره اثر انعکاس نور را در فضا خنثی می کنند و بخش زیادی از نور را به خود جذب می نمایند. به همین دلیل فضا تاریک تر به نظر می رسد. حال ببینید نیاز شما چیست؟ آیا نیازمندید که فضای تان را کوچکتر نشان دهید یا بزرگتر؟

 

منبع : ویکی‌پدیا

دیدگاهتان را بنویسید