طراحی منزل با طعم رنگ سال
1397-02-30
اشتباهات دکوراسیونی رایج و نحوه اجتناب از آنها (استفاده بیش از حد از بالشتک ها و کوسن ها)
1397-02-30
نمایش همه

شیوه های نوین در طراحی دکوراسیون داخلی

شاید سرگرم کننده ترین قسمت طراحی دکوراسیون منزل شما شخصی سازی و چیدمان آن به سلیقه و شیوه شخص شما باشد. درحالیکه قانون طلایی پیروی از سلیقه شخصی است، توجه به شیوه های نوین طراحی دکوراسیون داخلی به شما ایده های جدید و مطابق با تکنولوژی می دهد که هیچگاه در ذهن نداشته اید.

طراحی و دکوراسیون

طرفدار طبیعت بودن این روز ها بسیار گسترده شده است. شیوه های دوستار محیط زیست و سالم در طراحی یکی از داغ ترین … اگر داغترین نباشند… شیوه های اطراف هستند. به علاوه ی زیبایی ایجاد شده توسط استفاده از مواد دوستدار محیط زیست، این عناصر محیطی سالم تر برای خانه و خانواده فراهم می آورند.
تحقیقات نشان داده که هوای موجود در خانه از هوای خارج از آن بسیار آلوده تر است. هر آنچه بیشتر نگران دود و دیگر آلاینده ها هستیم، بیشتر از ماندن در ترافیک در خانه در معرض این آلودگی ها قرار داریم. جدیدترین عناصر طراحی از فرش گرفته تا نقاشی و اثاثیه این واقعیت را در نظر گرفته و امروزه محیط خانه های مارا بهداشتی تر کرده اند.

در حال خرید، به دنبال محصولاتی بگردید که سالم تر شناخته می شوند. این محصولات بدون استفاده از مواد شیمیایی مضر ساخته شده اند. در سالهای گذشته، به این باور رسیده اند که استفاده از مواد شیمیای پیامدهای بسیار بدی به دنبال دارد. گرچه ما میدانیم که فرش برای مثال قابل تولید با هزاران مواد شیمیایی است که میتواند پس از استفاده در خانه مدت ها در آن پایدار بمانند. خرید اجناسی که با شیوه ای سالمتر ساخته شده اند قدمی بزرگ در ساخت محیطی سالم جهت زندگی برای اعضای خانه به اندازه اثر شما بر محیط زیست است.

کنف که به علت سختی در برابر لمس مشهور است قابل تبدیل به پارچه هایی نرم تر و با ظاهری لطیف تر است. شیوه دیگر مشهور در دکوراسیون داخلی استفاده از پارچه طبیعی است. بیدف کنف، بامبو و دیگر مواد طبیعی که در محیطی دوستانه همزیستی کرده و رشد یافته اند، تاثیر شما بر محیط را کاهش می دهند و در نتیجه ظاهری سبک و روشن به هر یک از اتاق های خانه شما می بخشد. اگر شما ظاهر این مواد اولیه را دوست ندارید، به دنبال مواد دیگری بروید. نتیجه و بافتی که هر ماده می تواند داشته باشد شما را به شدت شگفت زده خواهد کرد.

استفاده از پارچه و الگو در دنیای طراحی داخلی از یکی از طراحی کلاسیک پوشاک مردانه در جدیدترین شیوه ها الهام گرفته شده است. شما می توانید با استفاده از رنگ بنفش وطلایی تیره و چاپ بر آن ها خود نمایی کنید. قسمت های کوچک تزئیناتی به اندازه طراحی بر پارچه شیک به نظر می آید. بنابرین به فروشگاه ها سر زده و به دنبال استایل مناسب با طراحی خانه خود باشید. این شیوه بسیار ساده و زیبا ، فضای خانه شما را پیچیده و جذاب تر می کند.

طراحی فناوری

تکنولوژی این روز ها به معنای واقعی منجر به تحول چشمگیری در بسیاری از عرصه ها شده است. چند سال اخیرشاهد پیشرفت های تکنولوژیک و الکترونیک بوده که کمتر از ۱۰ سال پیش مثل داستان های علمی تخیلی به نظر می رسید. تمام این پیشرفت ها راه را برای نوآوری در عرصه طراحی دکوراسیون داخلی فراهم آورده است. اغلب ما از تکنولوژی در قالب لپ تاپ ویا موبایل های هوشمند یاد میکنیم در صورتیکه در واقعیت تکنولوژی به عنوان عاملی زیبا موثر در زیباسازی خانه های ما نیز رخنه نموده تا محیط زندگی را برای ما دلنشین تر و راحت تر بسازد.

بلندگو های کار شده در دیوار و یا سقف محیط نمونه ای بارز از این طراحی های تکنولوژیک هستند. این بلندگو ها در طرح ها و رنگ های متنوع موجود هستند که با حذف فضای اضافی اشغال شده، قابل هماهنگی با هر دکور هستند. اگر بودجه ی شما جوابگوی تهیه ی سیستم بلندگوی داخل ساختمان نیست می توانید از این بلندگو ها که تقریبا نامرئی هستند استفاده کنید.

تلوزیون ها که ظاهری شبیه به آینه دارد نمونه ای دیگر از آوردن تکنولوژی به شیوه ای جذاب و مفید به خانه ها است. چنانچه از ظاهر بزرگ و نصب شده تلوزیون بر دیوار خود راضی نیستید، می توانید حالا تلوزیونی خریداری کنید که در حالت خاموش ظاهری شبیه به آینه دارد. به جای یک مستطیل مشکی بزرگ که فضای زیادی از دیوار شما را اشغال میکند، از یک تلوزیون آینه ای که فضای خانه شما را بزرگتر نشان می دهد استفاده کنید.

تابلو های لمسی و اتوماتیک می توانند ابزاری دستی و قابل حمل باشند و یا بر دیوار به سبکی زیبا و شیک نصب شوند. نصب سوئیچ های روشنایی مانند نیاز برای کنترل های جداگانه برای صدا، روشنایی، امنیت و هر سیستم خانگی دیگر از این قبیل را حذف کرده است. جدید ترین شیوه های تنظیم خودکار در خانه به شما امکان کنترل امنیت، صدا، ویدئو، روشنایی، دما و دیگر سیستم های خانگی از یک صفحه لمسی مرکزی را فراهم می آورد. بیشتر کسانی که صاحب خانه هستند ترجیح می دهند چنین پنل هایی را در طبقه اصلی، آشپزخانه و یا محیط نشیمن و یا در اتاق خواب برای امنیت بیشتر نصب کنند.

دیدگاهتان را بنویسید