نکات اصولی و مهم برای تمیز کردن وسایل چوبی
1399-08-28
مبل استیل چیست
1399-08-28
نمایش همه

بوفه و ویترین های دکوری

بوفه و ویترین های دکوری

بوفه و ویترین های دکوری

 

در بیشتر خانه های ایرانی از بوفه و ویترین به عنوان عضو اساسی در چیدمان یاد می‌شود زیرا بیشتر افرادی که کار طراحی خانه های ایران را انجام میدهند بوفه و ویترین را جزو لاینفک چیدمان منزلایرانی می‌دانند. ولی به خاطر کوچکتر شدن فضاهای مسکونی و با گذشت زمان و تغییر سلایق، از سبک های قدیمی کمتر استفاده می شود و بیشتر از ابزار جمع و جورتر مانند قفسه و شلف دیواری استفاده می‌شود. به همین علت ویترین هایی که امروزه به صورت کمد های شیشه ای ساده و کشو دار هستند طرفدار بیشتری دارند. زیرا این نوع از ویترین به خاطر اینکه هم ساده و جادار است و هم مدرن است مردم بیشتری را به سمت خود می کشاند.

تفاوت اصلی استند با بوفه های شیشه ای نداشتن شیشه در آنهاست. یعنی استند‌ها معمولا طوری طراحی و ساخته شده اند که شیشه ندارند و از تعدادی طبقه بدون حفاظ تشکیل شده اند و روی بدنه یا پایه‌هایی قرار دارند و به علت تنوع بسیار زیاد استند ها در اندازه وسبک، انتخاب آنها برای هرگونه دکوراسیونی بسیار آسان است و جلوه زیبایی به محیط می دهد.

ظروف دکوری که قرار است در این قفسه ها و استند ها چیده شود می‌تواند کریستال یا لوازم چینی و سرامیکی باشد. حتی میتواند مجسمه و کتاب باشد و هر منزلی با توجه به سلیقه ی اشخاص آن منزل دکور های خاص خودش را دارد. بعضی ها به کتاب علاقه دارند و بیشتر فضای ظاهری منزل را با کتاب پر می کنند زیرا کتاب ها هم طرح و رنگ های مختلفی در جلد خودشان دارند که می تواند جلوه گر و محیط باشد.

منبع : ویکی‌پدیا

دیدگاهتان را بنویسید